2013/03/18

ΦΑΣΙΣΤΙΚΟΣ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΚΑΤΙΔΗ


Σάλος για τον φασιστικό χαιρετισμό Κατίδη

Την χείριστη στιγμή στην 89χρονη ιστορία της ΑΕΚ προσέφερε -έστω εξαιτίας ασυγχώρητης άγνοιας ή κοινωνικού αναλφαβητισμού –ο ποδοσφαιριστής της Γ. Κατίδης.

Ο νεαρός ποδοσφαιριστής του προσφυγικού συλλόγου (που μόνο αυτό του έλειπε φέτος) πανηγύρισε το νικητήριο γκολ της ομάδας του υψώνοντας με ναζιστικό τρόπο το χέρι του και παγώνοντας ολόκληρο το γήπεδο.
Οι εξηγήσεις που προσπάθησε να δώσει αμέσως μόνο θυμηδία προκάλεσαν.
«Πανηγύρισα με αυτό τον τρόπο γιατί ήθελα να μας βοηθήσει περισσότερο ο κόσμος. Για μένα δεν σημαίνει τίποτα αυτό. Ήταν ένας πανηγυρισμός που παραπέμπει σε αυτό το κόμμα και το έκανα για να πανηγυρίσει πιο έντονα ο κόσμος μαζί μας. Είχα ανάγκη ένα γκολ. Το ήθελα πολύ γιατί όλα αυτά που συμβαίνουν στα τελευταία ματς δεν με βοηθάνε». Στη συνέχεια, είπε ότι...
θέλησε να αφιερώσει το γκολ «...στο Μιχάλη Παυλή που περνάει μια δύσκολη στιγμή και σε ένα δικό του πρόσωπο».
Τη στιγμή του αποτρόπαια βλακώδους πανηγυρισμού άνθρωποι της ΑΕΚ έτρεξαν να του κατεβάσουν το φασιστικά υψωμένο χέρι ενώ ο Γ. Κατίδης εισέπραξε τις αποδοκιμασίες του κόσμου της Ένωσης και μετά τις δηλώσεις του στη μεικτή ζώνη, όταν φίλαθλος της ΑΕΚ του είπε: «Η ΑΕΚ είναι ομάδα προσφυγική, με φασίστες και ναζί δεν έχει σχέση».

Λίγο αργότερα ο Κατίδης κατέφυγε στο …«twitter» για να μαζέψει τα αμάζευτα: «Ξέρω την ιστορία της ΑΕΚ. Ξέρω πως είναι προσφυγική ομάδα. Αφιέρωσα το γκολ στον Μιχάλη Παυλή και σε καμία περίπτωση δεν είμαι ρατσιστής».
Και ακολούθησαν ραδιοφωνικές του δηλώσεις, με τις οποίες αποπειράθηκε να ζητήσει συγγνώμη από τον κόσμο της ΑΕΚ, αρνούμενος ότι είναι φασίστας ή ρατσιστής:
«Πως μπορεί να είμαι; Είμαι διεθνής παίκτης και πληροφορήθηκα τώρα τι επιπτώσεις μπορεί να έχω. Έμαθα τι σημαίνει ο πανηγυρισμός όταν μπήκα στα αποδυτήρια. Το έκανα για να σηκωθεί ο κόσμος όρθιος και μόνο. Καταλαβαίνω την ένταση που έχω δημιουργήσει. Ζητάω συγγνώμη και θέλω να πω πως ξέρω που βρίσκομαι και σε ποιον σύλλογο. Έχω πληροφορηθεί τα πάντα από τον Μιχάλη Παυλή. Είμαι 20 χρονών και δεν θα ήθελα να βάλω τέλος στην καριέρα μου με κάτι τέτοιο. Καταλαβαίνω πως ο κόσμος δεν μπορεί να το δεχτεί ότι δεν ξέρω. Παρόλα αυτά να σας πω την αλήθεια έχω παρακολουθήσει κάποια βίντεο στο "youtube" και νόμιζα πως ήταν για να σηκωθούν επάνω οι οπαδοί μας. Το έκανα στον κόσμο. Όλη αυτή η κριτική που έχω δεχτεί, επειδή δεν έβαζα γκολ, δεν μου κάθονταν κάποιες φάσεις. Το έκανα για να σηκωθεί ο κόσμος όρθιος. Ο κόσμος έχει δικαίωμα να μην με πιστέψει. Το έκανα για να ζητήσω λίγο σεβασμό από τον κόσμο για την κριτική στα τελευταία παιχνίδια. Ο κόσμος θα κρίνει και θα πιστέψει αυτό που θέλει. Παίζεται η καριέρα μου αυτή τη στιγμή, για μια νίκη που ήθελε η ομάδα μου, για ένα γκολ που ήθελα και δεν μπορώ να την χαρώ. Όλοι οι συμπαίκτες μου είναι στεναχωρημένοι. Δεν ξέρω τι να σκεφτώ και τι να κάνω. Σε καμία περίπτωση δεν είμαι ρατσιστής».
Λίνεν: Η ΑΕΚ είναι αντιφασιστικός σύλλογος – Ήταν ηλίθιο αυτό που έκανε
Την ενέργεια του ποδοσφαιριστή αποδοκίμασε και ο προπονητής της ομάδας Εβαλντ Λίνεν:
«Δεν είδα τον πανηγυρισμό του. Μίλησα μαζί του. Μου είπαν τι έγινε. Νομίζω πως προσπαθεί να το διορθώσει. Δεν είχε ιδέα από πολιτική. Μην νομίζετε πως ξέρει τι έκανε. Έκλαιγε μέσα στα αποδυτήρια, όταν κατάλαβε τι έκανε. Πρέπει να κάνουμε ένα σεμινάριο στους παίκτες της ΑΕΚ, που είναι ένας αντιφασιστικός σύλλογος. Είναι απολύτως απαράδεκτο να κάνει ένας παίκτης τέτοιο συνειδητά. Αλλά δεν ήξερε τι έκανε. Το είδε κάπου, ίσως στο ίντερνετ, και το αντέγραψε. Πρέπει να τον προστατέψουμε, γιατί δεν έχει ιδέα τι σημαίνει αυτό που έκανε. Ήταν ηλίθιο και πρέπει να τον προστατέψουμε. Πρέπει να μάθει πολλά πράγματα. Θα μάθει κι αυτό. Ήθελε να αφιερώσει το γκολ στον Παυλή. Μπορείς μόνο να τον κατηγορήσεις πως δεν ξέρει την ιστορία. Αλλά δεν μπορείς να τον κατηγορήσεις για μια χειρονομία που δεν ξέρει. Είμαι 100% πεπεισμένος ότι αυτή η χειρονομία δεν έγινε από πρόθεση, αλλά από άγνοια ή αφέλεια. Να είστε σίγουροι πως, αν το έκανε συνειδητά, θα σήμαινε και το τέλος, όσον αφορά την παρουσία του ποδοσφαιριστή στην ομάδα. Είναι σημαντικό που οι οπαδοί μας αντέδρασαν αμέσως. Πρέπει να είμαστε όλοι σε εγρήγορση για να καταπολεμούμε τέτοια φαινόμενα. Είμαι περήφανος για τους οπαδούς μας, που αντιδρούν αμέσως σε τέτοια φαινόμενα».

Σκληρή ήταν η ανακοίνωση της Original: «Το να χαιρετάς φασιστικά... δεν συγχωρείται με τίποτα. Τρίζουν τα κόκκαλα των προγόνων μας, της ίδιας μας της ιστορίας... της προσφυγιάς και των αντιφασιστικών μας αξιών (…)Πλέον είσαι ανεπιθύμητος (…) Στην ΑΕΚ δεν χωράνε φασισταριά και ναζιστές. Βάλτε το καλά στο άδειο σας κεφάλι».
Αντιδράσεις κομμάτων
Ανακοίνωση για το θέμα εξέδωσε η ΔΗΜΑΡ: «Την ημέρα που στη Θεσσαλονίκη τιμήθηκε η μνήμη χιλιάδων Εβραίων που οδηγήθηκαν από του ναζιστές στα κρεματόρια του Άουσβιτς, στο Ολυμπιακό στάδιο της Αθήνας ένας Θεσσαλονικιός, στον αγώνα ΑΕΚ – Βέροια, ο Γιώργος Κατίδης χαιρέτησε ναζιστικά. Μάλλον ο κύριος Κατίδης δεν γνωρίζει ότι η ΑΕΚ είναι ομάδα προσφύγων, που έχουν πληρώσει πολύ ακριβά το ρατσισμό και τον φασισμό. Περιμένουμε να δούμε την αντίδραση της ΠΑΕ ΑΕΚ, αλλά και των αρμοδίων οργάνων του ελληνικού ποδοσφαίρου. Το δηλητήριο του ναζισμού δεν πρέπει να μολύνει το ελληνικό ποδόσφαιρο.


Ανακοίνωση για το θέμα εξέδωσε και το ΚΚΕ: «Οι φίλοι της ΑΕΚ, με τις ιστορικές μνήμες της προσφυγιάς και του ξεριζωμού, αλλά και όλοι οι φίλαθλοι, πρέπει να απομονώσουν και να αποβάλλουν τα φασιστικά παράσιτα που δρουν και χρησιμοποιούν το σάπιο αθλητισμό των μεγαλοεπιχειρηματιών και τις ομάδες προκειμένου να χύσουν το ναζιστικό τους δηλητήριο», αναφέρεται στην ανακοίνωση του Κομμουνιστικού Κόμματος»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

AddThis

| More
Subscribe

...

Related Posts with Thumbnails

.....