2009/01/28

Σπίτια από σκουπίδια υψηλής αντοχής

Θεμέλια από συμπιεσμένες πλαστικές σακούλες και μπουκάλια, δομικά υλικά από μπάζα, άσφαλτος και μόνωση με κομματάκια λάστιχου αυτοκινήτωνακόμα και ολόκληρο σπίτι από πεπιεσμένο χαρτί. Νέα, πρωτοποριακά υλικά μικρού κόστους που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον καθώς προέρχονται από ανακυκλούμενα υλικά εξετάζονται στα εργαστήρια. «Έχουμε δοκιμάσει στα εργαστήριά μας την αντοχή θεμελίων από πεπιεσμένες σακούλες, από πλαστικά μπουκάλια και καπάκια ακόμα και από υλικά που προέρχονται από καθίσματα αυτοκινήτων. Αυτά συμπιέζονται, συγκολλώνται και μπαίνει και οπλισμός. Μάλιστα, από τις δοκιμές προέκυψε ότι είχαν πολύ καλή συμπεριφορά», λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Παναγιώτης Καρύδης, πρώην καθηγητής στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. «Με τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών για κατασκευές επιτυγχάνονται δύο πράγματα: και έχουμε χαμηλότερο κόστος και δεν επιβαρύνουμε το περιβάλλον με απορρίμματα», συμπληρώνει ο ίδιος. Όπως επισημαίνει στα «ΝΕΑ» ο καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτροχημικής του ΕΜΠ κ. Γιώργος Μπατής, «αυτήν την περίοδο γίνονται προσπάθειες για την αξιοποίηση μεταχειρισμένων λάστιχων αυτοκινήτων σε πλακάκια, αντιθορυβικά πετάσματα και μονωτικά υλικά. Επίσης, εξετάζεται η ανακύκλωση των μπάζων, δηλαδή να τα κατακερματίσουν σε μικρά κομματάκια έτσι ώστε να ξαναφτιάξουν δομικά υλικά. Με αυτόν τον τρόπο θα μειωθεί ο αριθμός των συσσωρευμένων μπάζων που έχει κατακλύσει την ύπαιθρο». «Παλιά λάστιχα υπό τη μορφή τρίμματος μπορούν ακόμα να χρησιμοποιηθούν και στο ταρτάν των γηπέδων», λέει ο κ. Καρύδης. Τσιμέντο από στάχτη χαρτιού Σε ημερίδα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος παρουσιάστηκαν οι ακόλουθες πρωτοποριακές λύσεις: Τσιμέντο από στάχτη ανακυκλούμενου χαρτιού, σύνθετα δομικά υλικά με στάχτη από φλοιό ρυζιού, σκυρόδεμα με προσθήκη ανακυκλωμένου ελαστικού αυτοκινήτων. Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, η βιομηχανία παραγωγής τσιμέντου είναι υπεύθυνη για το 5% της παγκόσμιας εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα που απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα και ως εκ τούτου, τέτοιες μέθοδοι μπορούν να μειώσουν τη χρήση του τσιμέντου στο σκυρόδεμα με αποτέλεσμα να μειώνονται και οι συνολικές εκπομπές. Επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο χρησιμοποιούνται υλικά τα οποία είναι δύσκολο να απορροφήσει η φύση. Ήδη από το 2003 σε ερευνητική εργασία του Πανεπιστημίου Πατρών εξετάστηκε το ενδεχόμενο της χρήσης ιπτάμενης τέφρας από την καύση λιγνίτη σε μεγάλους θερμοηλεκτρικούς σταθμούς της χώρας, ενός παραπροϊόντος που ο όγκος ξεπερνάει τα 13 εκατ. τόνους ετησίως. Σύμφωνα με την εργασία, η ιπτάμενη τέφρα που παράγεται στη Μεγαλόπολη θα μπορού σε να χρησιμοποιηθεί για τον σκοπό αυτόν. Εξοικονόμηση ενέργειας Οι έρευνες των επιστημόνων στρέφονται και προς μία ακόμα κατεύθυνση: στα υλικά τα οποία προσφέρουν εξοικονόμηση ενέργειας. Σύμφωνα με την καθηγήτρια του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου κ. Μαρία Φούντη, προς το παρόν ερευνώνται δομικά υλικά τα οποία απορροφούν τη θερμική ενέργεια του ήλιου κατά τη διάρκεια της ημέρας και όταν ο καιρός κρυώνει, οπότε και αυξάνονται οι ανάγκες θέρμανσης, την αποβάλλουν. «Πρόκειται για τα υλικά αλλαγής φάσης- ανόργανα άλατα και παραφίνες- που αναμειγνύονται με δομικά υλικά. Με αυτήν την τεχνολογία έχουν κατασκευαστεί γυψοσανίδες οι οποίες πέρα από την εξοικονόμηση ενέργειας που προσφέρουν έχουν και χαμηλό κόστος. Ένα ακόμα προϊόν είναι τα δομικά υλικά με αερογέλη, που κοστίζουν ακριβότερα», λέει η κ. Μαρία Φούντη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

AddThis

| More
Subscribe

...

Related Posts with Thumbnails

.....